Projekt

Myšlenka projektu naší třídy vznikla spontánně, poté, co jsme si s dětmi v online hodinách uvědomili, kolik názvů zvířat je ve vyjmenovaných slovech. Napadlo mě, že tím, že jsou děti už tak dlouho izolovány od kamarádů a stále dokola jen řeší vyjmenovaná slova a matematiku, že by mohlo být pro ně oživením pracovat na něčem jiném a společně s kamarády. I když opět bez osobního kontaktu, i tak šlo o změnu. Bylo nutné se domluvit, umět prosadit svůj názor, děti se ale učily i přizpůsobit se a dohodnout. Ve skupině se přirozeným způsobem rozdělily role. Někdy se tým nepodařilo sestavit, přestože snaha byla. Pak ti, kteří to nevzdali, vytvořili svou práci sami. Takovou cílevědomost je nutné zvlášť ocenit.
Děti pracovaly tak, jak to nejlépe uměly, a já si jejich úsilí nesmírně vážím. Oceňuji snahu o bádání, vyhledávání informací v literatuře i na internetu, práci s tříděním materiálu a volbu formy, v jaké tým svůj projekt představí. Mnohé z dětí zjevně trávily  nad prací s projektem celé hodiny, je to z jejich obsáhlého díla vidět.
Na jedné straně vznikla téměř profesionální prezentace, udivující svou propracovaností, na straně druhé jsou dojemné práce psané dětskou rukou, doplněné roztomilými obrázky. Obojí je velmi cenné a přínosné pro všechny. Děkuji dětem za práci a rodičům za obětavou pomoc, rady a trpělivost.
Práce nebyla povinná a hlavně děti ode mne nedostaly kromě úvodního zadání žádné další instrukce. Všechno musely vyřešit samy. Jsou báječné. Kromě tří se zapojily všechny děti, s nimiž se denně setkáváme v online hodinách. Moc jim za to děkuji a vážím si jejich přístupu.  HS
Na podstránkách naleznete výsledky dětského bádání.
A ještě jedna věc: pravopisné chyby v tomto případě neřeším, i když je samozřejmě vidím. Můžeme si o nich promluvit později ve škole. Nyní je třeba ocenit především přístup k práci, vynaložené úsilí a krásný výsledek.